Veel gestelde vragen

Bestellen

Wat voor soort studieboeken verkoopt MyBoeken.nl?

Wij verkopen Engelstalige studieboeken voor studenten die aan de HBO of universiteit studeren. Engelstalige studieboeken die door jouw docent zijn voorgeschreven voor jouw opleiding kun je dus bij ons bestellen. Wij bieden studieboeken in meerdere categorieën aan, zoals management, geneeskunde, biologie, software, exacte wetenschappen etc.

Zijn de boeken op de website nieuw of tweedehands?

Wij verkopen nieuwe studieboeken. En in onze outlet tref je boeken aan die afgeprijsd zijn. Dit kan zijn doordat ze tweedehands zijn, lichte beschadigingen hebben of uit de collectie gaan. Tweedehands boeken tref je dus alleen in onze outlet aan met een beschrijving van de conditie.

Hoe kan ik het beste het juiste studieboek vinden?

Al het aanbod is verdeeld in overzichtelijke categorieën. Echter hebben wij een groot aanbod waardoor het weleens lastig kan zijn om het juiste boek in de categorieën te vinden. Wij raden daarom ook aan om gebruik te maken van de zoekbalk op onze website. Het beste kun je het ISBN nummer van het boek wat je van je docent hebt gekregen invullen. Het systeem laat dan automatisch het juiste boek zien. Uiteraard kun je ook op titel en auteur zoeken. Mocht je twijfelen of je het juiste boek hebt of als je het juiste boek niet kunt vinden, neem dan contact met ons op. Onze klantenservice kijkt graag mee om alsnog het juiste boek te vinden.

Is het verplicht om een account aan te maken?

Het is zeker niet verplicht om een account bij ons aan te maken. Tijdens het afrekenen kun je heel makkelijk het vinkje uitzetten bij “maak een account aan”. Mocht je toch een account willen aanmaken dan kan dat ook heel makkelijk. Je laat dan het vinkje gewoon staan en vult het gewenste wachtwoord in. Wanneer je jouw gegevens hebt gecontroleerd en de bestelling definitief plaatst is ook direct jouw account aangemaakt. Je kunt direct inloggen met jouw emailadres en opgegeven wachtwoord.

Hoe weet ik of de bestelling goed is gegaan?

Nadat je de betaling hebt voldaan, ontvang je direct een bestelbevestiging via de email. je ontvangt deze bevestiging op het e-mailadres wat je bij het bestelproces hebt ingevuld. In de bijlage van de ontvangstbevestiging tref je tevens de factuur van jouw bestelling. Als je de ontvangstbevestiging niet hebt ontvangen dan kan de bevestiging in de SPAM box terecht zijn gekomen. Als dit niet het geval is, neem dan contact met ons op en wij kunnen meteen inzien of de bestelling goed is gegaan en de ontvangstbevestiging nogmaals toe sturen.

 

Betalen

 

Op welke manieren kan ik betalen?

Je kunt uit diverse betaalmethoden kiezen. Je vindt een compleet overzicht op de informatiepagina betalen. Ook tref je in het overzicht of er eventueel transactiekosten aan verbonden zijn.

Krijg ik een factuur van mijn bestelling?

Zodra je de bestelling geplaatst hebt krijg je een ontvangstbevestiging via de email. In deze ontvangstbevestiging tref je de factuur van jouw bestelling als bijlage. Heb je factuur niet ontvangen? Neem dan contact met ons op. Dan kunnen we meteen nakijken wat er mis is gegaan.

Zijn de prijzen inclusief BTW?

Alle vermelde prijzen op de website zijn inclusief 6% btw. In het besteloverzicht tref je nogmaals de btw specificatie van de artikelen die je wenst te bestellen.

 

Leveren

Wat is de levertijd?

De levertijd is standaard 1-4 werkdagen bij ons. Wanneer je op de product pagina kijkt zie je een levertijd indicatie. De levertijden zijn “1-2 werkdagen” of “3-4 werkdagen”. Als de levertijd 1 werkdag is dan zie je naast het product ook voor hoelaat je de bestelling moet plaatsen, zodat de bestelling dezelfde dag verzonden wordt met PostNL. In dat geval kun je de bestelling vaak al de volgende dag in huis verwachten. Wanneer de bestelling 3-4 werldagen als indicatie heeft dan ontvang je binnen 2 werkdagen een verzendbevestiging met de trackinggegevens. Je kunt dan precies zien wanneer je de bestelling kunt verwachten. Als wij jouw bestelling niet op tijd kunnen leveren, doordat het boek bijvoorbeeld uitverkocht is dan nemen wij binnen 2 werkdagen contact met je op om je te informeren over de nieuwe levertijd.

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

Wij bieden gratis verzending aan in Nederland, België en Duitsland. Naar alle andere landen geldt er een zo scherp mogelijk verzendtarief. Voor meer informatie kun je het beste contact met ons opnemen, zodat we je een zo scherp mogelijke aanbieding kunnen doen.

Kan ik een alternatief afleveradres opgeven?

Tijdens het bestelproces kun je naast het factuuradres ook eventueel het afleveradres invullen. Mocht je de bestelling al geplaatst hebben, neem dan z.s.m contact met ons op. Als de bestelling nog niet verzonden is dan kunnen we het adres voor je aanpassen.

Hoe kan het dat mijn bestelling gedeeltelijk is afgeleverd?

Als je meerdere artikelen hebt besteld dan kan het voorkomen dat jouw bestelling in twee delen geleverd wordt. Wij proberen de bestellingen zo veel mogelijk te bundelen en samen te verzenden. Echter kan dit niet altijd. Wanneer de artikelen uit jouw bestelling separaat verzonden zijn ontvang je ook meerdere verzendbevestigingen met de trackinggegevens. Uiteraard mag je ook altijd contact met ons opnemen om te controleren of alles goed gaat.

Wat zijn de levertijden bij grotere bestellingen?

Wanneer je een grotere bestelling (vanaf 10 exemplaren) hebt geplaatst dan kunnen we niet dezelfde levertijden garanderen. Nadat je de bestelling geplaatst hebt nemen we contact met je op met een indicatie van de levertijd. Uiteraard kun je ook van tevoren contact met ons opnemen. Als je de ISBN nummers en de aantallen bij de hand hebt dan kunnen wij al vrij snel een indicatie van de levertijd geven.

Ik heb mijn bestelling beschadigd ontvangen. Wat nu?

Als je jouw bestelling beschadigd hebt ontvangen, neem dan binnen 7 dagen contact met ons op via de email. Je kunt ons e-mailen op info@myboeken.nl Geef een goede omschrijving van de beschadigingen en voeg eventueel foto’s van de beschadigingen toe. Vermeld tevens je bestelnummer in het onderwerp. Wij reageren binnen 1 werkdag op jouw klacht.

 

Annuleren / Retourneren

 

Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

Als jouw bestelling nog niet verzonden is dan kunnen wij jouw bestelling direct annuleren voor je. Neem in dat geval zsm contact met ons op, zodat de annulering direct kunnen verwerken. Sowieso heb je ook 14 dagen bedenktijd na ontvangst van jouw bestelling om de bestelling te annuleren/retourneren.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terug na het annuleren/retouren van mijn bestelling?

Zodra wij jouw bestelling retour hebben ontvangen, verwerken we deze binnen 3-4 werkdagen en je kunt het aankoopbedrag binnen 7 werkdagen op jouw rekening verwachten. Zodra de bestelling retour is verwerkt ontvang je een bevestiging met de creditnota.